Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai
Ma³y ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Mechanika Larpowa - Karta Postaci

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Grupy tematyczne / Legendy Emberu / Mechanika i sprawy techniczne cyklu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Sheverish
_


Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: P³ock

PostWys³any: Nie 22:25, 24 Pa¼ 2010    Temat postu: Mechanika Larpowa - Karta Postaci

[link widoczny dla zalogowanych]

Oto wzór karty postaci - strony mechanicznej. Wszystkie sta³e postacie bêd± mia³y tak± w³a¶nie kartê. Poni¿ej wyja¶niê znacznie poszczególnych elementów karty.

Imiê, Ród, Tytu³, Gracz - nie wymagaj± wyja¶nienia.

Linia ¯ycia - postacie zamiast jako takiego "wieku", posiadaj± "Liniê ¯ycia". Je¶li komu¶ zosta³o ma³o punktów w Linii ¯ycia to znaczy, ¿e wydaje siê byæ sêdziwy i pewnie nied³ugo umrze. Punkty Linii ¯ycia bêd± tracone w przerwach miêdzy larpami (co symbolizuje up³yw czasu w ¶wiecie gry), wykorzystywane do u¿ywania niektórych potê¿niejszych zdolno¶ci specjalnych i rodowych, a tak¿e tracone w wyniku odniesionych powa¿nych ran. Bêdzie bardzo ma³a szansa, ¿e postaæ permanentnie zginie na larpie (chyba, ¿e zostanie "dobita"). Raczej odniesione rany sprawi±, ¿e bêdzie bardziej schorowana, przez co bêdzie ¿yæ krócej.

Atrybuty G³ówne (s± elementem Mechaniki Narracyjnej "4P", któr± przerabiam na potrzeby larpa. Przerabiam sam siebie...)
Potêga, Pogarda, Postawa, Pomy¶lunek - nie mo¿na ich testowaæ, nie s± wykorzystywane w ¿adnych rzutach, ale to z nich wyp³ywaj± atrybuty dodatkowe, a tak¿e pomagaj± przy ogólnym okre¶leniu postaci. Osoba z du¿± Potêg± jest barczysta i krzepka oraz zdrowo wygl±daj±ca. Osoba z niskim Pomy¶lunkiem jest g³upia na pierwszy rzut oka. Pogarda odpowiada "chary¼mie", a Postawa "zrêczno¶ci".

Atrybuty Pomocnicze. S± to cechy, które wykorzystuje siê w testach. Ich warto¶æ jest okre¶lona z pomoc± sumowania, b±d¼ mno¿enia ró¿nych atrybutów g³ównych.
Sprawno¶æ Fizyczna - atletyka, jazda konna, wspinaczka i kondycja. Ma du¿y wp³yw na walkê wrêcz (celno¶æ w starciu wrêcz).
Tê¿yzna - si³a. Ma du¿y wp³yw na obra¿enia w walce wrêcz.
Wola - odporno¶æ psychiczna postaci oraz odporno¶æ na manipulacje.
Postrach - okre¶la jak bardzo ludzie boj± siê postaci.
Zaufanie - okre¶la jak bardzo ludzie ufaj± postaci.
Koordynacja - akcje manualne, a tak¿e strzelectwo, rzucanie oszczepami itp. Odpowiada za celno¶æ podczas u¿ywania broni dystansowej.
Orientacja w Terenie - tropienie, znajomo¶æ dziczy, wiedza geograficzna i podró¿nicza. Przydatne podczas dalekich podró¿y.
Wiedza - ogólny poziom wiedzy postaci.

Testy bêd± g³ównie wykonywane w przerwach miêdzy larpami podczas tak zwanych "Akcji Postaci". Bêd± mia³y oczywi¶cie te¿ wp³yw na mechanikê na larpie, ale s± one mniej istotne o Zdolno¶ci, Przewag i Przywar postaci.

Cecha Rodowa - specjalna zdolno¶æ przypisana do rodu, z którego wywodzi siê postaæ.

Przewaga - osobista, niepowtarzalna zaleta postaci. Przewagi bêd± mia³y bardzo ró¿norodne zastosowania. Niektóre bêd± dawa³y po prostu przerzuty, inne bonusy do atrybutów w okre¶lonych sytuacjach, inne bêd± dzia³aæ jak zdolno¶ci.
Przywara - osobista, niepowtarzalna wada postaci. Przywary bêd± albo kar± do zdolno¶ci, albo ca³kowitym brakiem umiejêtno¶ci, albo fizycznym, b±d¼ mentalnym ograniczeniem. Mog± byæ te¿ skaz± na charakterze, itp.

Zdolno¶ci - specjalne zagrania i manewry, których postaæ mo¿e podj±æ siê podczas larpa. Bêd± one siê powtarzaæ, a postacie bêd± mog³y uczyæ siê nowych zdolno¶ci, lub nabêd± je z wiekiem i do¶wiadczeniem. Zdolno¶ci nie bêd± mia³y zastosowania podczas Akcji Postaci. Nie bêdzie mo¿na mieæ wiêcej ni¿ 4 zdolno¶ci.

Ekwipunek i Artefakty - krótki spis wa¿nych przedmiotów, które postaæ posiada (z zaznaczeniem tych, które postaæ ma przy sobie na larpie).

Maj±tek
Z³oto - stan skarbca postaci.
Posiad³o¶ci - w³o¶ci, które posiada postaæ oraz zapisane dochody, które z nich otrzymuje. Bêdzie tu tylko krótki wypis, dla pamiêci. Niektóre lokacje bêd± musia³y zostaæ opisane przez graczy w wyznaczonym przeze mnie miejscu i czasie (na przyk³ad: je¶li postaæ zaprosi kogo¶ do swojego zamku, to gracz bêdzie musia³ ów zamek opisaæ.)


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Pon 9:19, 25 Pa¼ 2010, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fearon
Tokjo


Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 13 razy
Ostrze¿eñ: 3/5

PostWys³any: Pon 6:00, 25 Pa¼ 2010    Temat postu:

Nie mam poczty na wp ;(

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: P³ock

PostWys³any: Pon 9:09, 25 Pa¼ 2010    Temat postu:

O. Czyli jednak ten link nie jest zewnêtrzny, tylko wewn±trz poczty. Zaraz to przeprawiê.

PS.: Teraz powinno siê otwieraæ wszystkim, a nie tylko na moim koncie wirtualnej polski xD


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Pon 9:20, 25 Pa¼ 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fearon
Tokjo


Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 13 razy
Ostrze¿eñ: 3/5

PostWys³any: Pon 10:20, 25 Pa¼ 2010    Temat postu:

No teraz tak.
Postacie dostajemy, a nie tworzymy sobie sami, tak?


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: P³ock

PostWys³any: Pon 12:14, 25 Pa¼ 2010    Temat postu:

Tworzymy sobie sami - czê¶ciowo. Oczywi¶cie jak kto¶ nie chce to mogê zrobiæ komu¶ ca³kowicie postaæ, ale to jest larp kontynuacyjny, wiêc bêdziecie graæ t± sam± postaci± kilka gier z rzêdu. Musi ona zatem wam jak najbardziej odpowiadaæ.

W kolejnym temacie napiszê jak zrobiæ sobie postaæ. Co mo¿na zrobiæ samemu, a co w konsultacji ze mn±, a co dopisujê ja. Mechanika 4P jest bardzo ³atwa i postaæ robi siê do¶æ szybko.

Niektórym bêdê doradza³, albo odradza³ postacie, gdy bêdê uwa¿a³, ¿e kto¶ zrobi³ sobie postaæ nie odpowiedni± dla siebie. Np.: m³ody gracz starego, potê¿nego maga, a do¶wiadczony zawodnik, który móg³by poci±gn±æ fabu³ê, jak±¶ bardzo epizodyczn±, nieistotn± postaæ. By³bym niezbyt zadowolony z takich sytuacji.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fearon
Tokjo


Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 13 razy
Ostrze¿eñ: 3/5

PostWys³any: Pon 12:17, 25 Pa¼ 2010    Temat postu:

To bajer, bo jako¶ nie widzê siebie jako osobnika z rodu chwa³owo-honorowego, albo tajmniczo-mrocznego. Wink

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 16 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 13:24, 25 Pa¼ 2010    Temat postu:

jeste¶ pewny ¿e mechanika nie jest nieco zbyt zawi³a ? Razz

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: P³ock

PostWys³any: Pon 13:32, 25 Pa¼ 2010    Temat postu:

Nie.

Mo¿e i wydaje siê byæ zawi³a, ale taka nie jest. W gruncie rzeczy to prosta sprawa. Podczas larpa ko¶ci siê raczej nie pojawi± (prócz pojedynków... ale i tak niekoniecznie). Wiele aspektów mechaniki s³u¿y do ubarwienia postaci oraz zape³nienia czasu bohaterów miêdzy larpami.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: P³ock

PostWys³any: Pon 21:19, 25 Pa¼ 2010    Temat postu:

Przeprawi³em kartê tak, ¿e ma teraz 50 zamiast 40 punktów Linii ¯ycia. 40 to by³o za ma³o. Nie chce mi siê teraz jej wrzucaæ na sieæ. Zrobiê to potem Razz

Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Pon 21:19, 25 Pa¼ 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Grupy tematyczne / Legendy Emberu / Mechanika i sprawy techniczne cyklu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach


fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin