Cube
Administrator
Do³±czy³: 07 Mar 2006
Posty: 991
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 5 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: st±d
|
Wys³any: ¦ro 8:16, 09 Lip 2008 Temat postu: Warhammer: Battle for Atluma |
|
|
Ostatnio zagrywam siê na PSP w grê Warhammer: Battle for Atluma.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
www.gry-online.pl napisa³: |
Warhammer: Battle for Atluma jest kolekcjonersk± gr± karcian± w wydaniu elektronicznym, powsta³± w oparciu o licencjê z firmy Games Workshop. Zabawa jest atrakcyjna przede wszystkim dla zwolenników spokojnych posuniêæ strategicznych, po³±czonych ze zbieraniem kolejnych atutów niczym w Magic: The Gathering.
Omawiany produkt mo¿na uznaæ de facto za elektroniczn± wersjê gry karcianej o nazwie WarCry. Zatem trafiamy do fantastycznego ¶wiata, w którym naprzeciw siebie stanê³y dwie potê¿ne frakcje – Wielki Sojusz (Imperium, Wysokie Elfy i Krasnoludy) oraz Hordy Ciemno¶ci (Chaos, Orki i Gobliny, a tak¿e Mroczne Elfy). Rzecz jasna musimy opowiedzieæ siê po jednej z walcz±cych stron i pod±¿aæ przypisan± do niej ¶cie¿k± fabularn±. Wszystko w celu zdobycia legendarnego Kryszta³u Atluma.
Developerzy udostêpnili nam ponad czterysta rozmaitych kart, symbolizuj±cych zaklêcia magiczne, jednostki bojowe etc. Oddzia³ów militarnych istnieje blisko dziewiêædziesi±t rodzajów, wiêc mo¿na stworzyæ zaiste potê¿n± armiê. Trzeba jednak¿e uwa¿aæ, aby nie czyniæ fa³szywych kroków, gdy¿ nawet jeden taki nierzadko powoduje powa¿ne problemy – analogicznie czasami jedno sprytne posuniêcie prowadzi do ogromnego sukcesu.
Dla pocz±tkuj±cych u¿ytkowników przewidziano rozbudowany samouczek, dziêki któremu mo¿na b³yskawicznie opanowaæ zasady rozgrywki. Autorzy wykorzystali te¿ opcjê nawi±zywania po³±czenia bezprzewodowego typu Wi-Fi, pozwalaj±c± na organizowanie rywalizacji pomiêdzy dwoma osobami oraz wymianê kart. |
Gra nie powala efektami specjalnymi, ale to przecie¿ karcianka. Wszystkie karty s± ³adnie odwzorowane, mo¿emy sobie lataæ nad ca³ym trójwymiarowym "polem bitwy" i ogl±daæ do woli karty (poza rêk± przeciwnika i taliami oczywista [; ). AI jest te¿ do¶æ wysokie, widaæ, ¿e komputer (konsola) gra inteligentnie, obserwuje nasze ruchy i planuje swoje z wyprzedzeniem oraz, co najwa¿niejsze, nie gra na ¿ywio³, nie pakuje wszystkich zdarzeñ w jedn± walkê, lecz tyle ile potrzeba by zwyciê¿yæ. Przeciwnicy rozmieszczeni s± na mapie ¶wiata i mo¿emy ich wybieraæ nieliniowo. Generalnie "Gotta kill them all". Miêdzy bitwami mamy mo¿liwo¶æ dowolnej modyfikacji naszej talii (po wygranych potyczkach zdobywamy nowe karty i z³oto). Tutorial jest bardzo przejrzysty. Po obejrzeniu trzech jego czê¶ci i zagraniu jednej bitwy zna³em 90% zasad.
Nie wiem czy kto¶ z Was gra³ ju¿ w WarCry, ale po kilku godzinach gry w Warhammer: Battle for Atluma stwierdzam, ¿e zabawa jest niez³a. Mamy tutaj trochê wiêcej taktyki ni¿ w Magicu (musimy logicznie rozstawiæ jednostki na stole w pierwszej linii i rezerwie w zale¿no¶ci od tego czy jest to piechota, kawaleria, latacze, strzelacze, itd) i trochê wiêcej losowo¶ci (dorzuty ko¶æmi). Powiedzia³bym nawet, i¿ jest to delikatne po³±czenie Magica (karty wystawiamy za dostêpne zasoby z³ota i przywództwa) z Konfrontacj± (jednostki maj± kilka parametrów, podczas starcia porównuje siê je po modyfikacjach i dorzucie kostk±).
Je¶li kto¶ jeszcze ma PSP to chêtnie zagra³bym z cz³owiekiem po wifi.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|