Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai
Ma³y ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Mechanika Larpowa - Tworzenie Postaci

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Grupy tematyczne / Legendy Emberu / Mechanika i sprawy techniczne cyklu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Sheverish
_


Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: P³ock

PostWys³any: Pon 13:03, 25 Pa¼ 2010    Temat postu: Mechanika Larpowa - Tworzenie Postaci

Gdy mamy ju¿ koncept na postaæ i wybrali¶my ród, do którego chcemy do³±czyæ (*) okre¶lamy atrybuty w nastêpuj±cy sposób.

Atrybuty G³ówne s± 4 i mamy na nie do rozdania:

3 - 3 - 2 - 2 punkty.

To znaczy, mo¿emy na przyk³ad mieæ np.:
3 Pomy¶lunku, 3 Postawy, 2 Potêgi i 2 Pogardy.

Dodatkowo mo¿emy przenie¶æ 1 punkt z dowolnej cechy na inn±. Nasze statystyki mog± wtedy wygl±daæ np.:
4 Pomy¶lunku, 3 Postawy, 2 Potêgi i 1 Pogardy.
Jest to czynno¶æ dodatkowa, której nie trzeba wykonywaæ.

Nastêpnie obliczamy Atrybuty Pomocnicze:
Sprawno¶æ Fizyczna - Potêga + Postawa
Tê¿yzna - Potêga + Potêga
Wola - Postawa + Pogarda
Postrach - Potêga + Pogarda
Zaufanie - Postawa + Pogarda
Koordynacja - Postawa + Postawa
Orientacja w Terenie - Postawa + Pomy¶lunek
Wiedza - Pomy¶lunek + Pomy¶lunek

Gdy ju¿ obliczymy Atrybuty Pomocnicze mo¿emy powiêkszyæ TRZY wybrane z nich o JEDEN stopieñ, albo JEDN¡ z nich o DWA stopnie. Taka jest cena specjalizacji.

Cecha Rodowa
- przepisujemy cechê tego klanu, do którego nale¿ymy. Postacie z Dracos-Mor maj± inn± Cechê ni¿ z g³ównej ga³êzi Dracos (a nie obie cechy!). Postaci z Dracos-Mor bêdzie ma³o. Najwy¿ej 2 b±d¼ 3, poniewa¿ to bardzo ma³a rodzina. Trzeba mieæ moje pozwolenie by zagraæ cz³onkiem tego rodu.

Przewaga i Przywara - podam po 4 przyk³adowe przewagi i przywary. Ka¿dy gracz musi wymy¶liæ dla swojej postaci przewagê i przywarê, a potem dogadaæ j± ze mn±. S± to cechy, które w du¿ym stopniu okre¶laj± postaæ, wiêc gracz powinien mieæ koncept.

Przyk³adowe Przewagi:

"W siodle urodzony" - postaæ otrzymuje premiê do koordynacji w wysoko¶ci 2 stopni podczas wszelkich testów jazdy konnej. Jest ogólnie znana ze swoich umiejêtno¶ci je¼dzieckich.

"Kamienne Serce" - postaæ jest nie czu³a na pro¶by i b³agania innych. Otrzymuje przerzut testów Woli. Musi przyj±æ drugi wynik, nawet je¶li jest gorszy.

"Mi³o¶æ do wojaczki" - postaæ wydaj±c punkt Linii ¯ycia dostaje dodatkow± ko¶æ do rzutu zwi±zanego z praktykami oficerskimi (podczas dowodzenia w czasie bitew, kwatermistrzowania oddzia³om itp. itd.). Mo¿e tak zrobiæ maksymalnie 3krotnie w AKCJI.

"Magiczno-krwisty" - wszystkie testy magiczne postaci s± o 1 ³atwiejsze, a dodatkowo jej odporno¶æ na magiê ro¶nie o 1.

Przyk³adowe Przywary:


"Hipochondryk" - postaæ zawsze traci o jeden wiêcej punktów Linii ¯ycia ni¿ powinna.

"Przysiêga" - postaæ traci 4 punkty Linii ¯ycia za ka¿dym razem, gdy zrobi co¶ na przekór z³o¿onej przez siebie przysiêdze.

"Uzale¿niony od opium" - uzale¿nienie sprowadza infamiê na postaæ, a tak¿e sprawia, ¿e postaæ traci darmow± AKCJÊ w turze.

"Pokruszone ¯ebra" - z powodu starych urazów, Sprawno¶æ Fizyczna i Tê¿yzna postaci s± zredukowane o 2.

Zdolno¶ci:
Zdolno¶ci mo¿na proponowaæ, ale w wiêkszo¶ci ja je bêdê rozdawa³. S± to manewry, które mo¿na wykorzystywaæ na larpie. Je¶li nie jest napisane inaczej ich u¿ycie kosztuje 1 punkt Linii ¯ycia. Przyk³adowe zdolno¶ci (wiele z nich bêdzie siê powtarzaæ):

Szermierz Emberyjski - Zwyciêstwo w walce na rapiery.
Demoniczne Spojrzenie - Wybrana postaæ zaczyna odczuwaæ strach wobec Ciebie i nie podejmie wrogich dzia³añ.
Pos³uch T³umu - Wszyscy milkn± na kilka chwil, by¶ móg³ w przemówiæ w spokoju.
Maska Wê¿a - Uodparniasz siê na zdolno¶ci s³u¿±ce do perswazji.
K±¶liwy Cios - Przeciwnik traci 3 punkty Linii ¯ycia, nie zale¿nie od wyniku starcia.
Cesarska Finta - Automatyczny unik w starciu.

Ka¿dy zaczyna z jedn± zdolno¶ci±. Bêdzie mo¿na siê ich uczyæ oraz je dodatkowo nabywaæ.

Magia
Magia jest niezwyk³ym rodzajem zdolno¶ci. Opiszê j± w oddzielnym temacie. By byæ magiem trzeba mieæ moje pozwolenie. Magów bêdzie zaledwie 2, albo 3.


LINIA ¯YCIA

Pocz±tkowo postaæ ma ca³a skalê Linii ¯ycia, ale ju¿ na tym etapie mo¿na siê postarzyæ by wzmocniæ postaæ. Uwaga - atrybutów nie mo¿na zwiêkszaæ o wiêcej ni¿ jeden punkt. Nie mo¿na np.: dwukrotnie za punkty Linii ¯ycia wzmocniæ np.: Pomy¶lunku, ani np.: Tê¿yzny.

15 punktów - Atrybut G³ówny o 1
4 punkty - Atrybut Pomocniczy o 1
8 punktów - Dodatkowa zdolno¶æ
10+ punktów - Artefakt
5+ punktów - Posiad³o¶æ
1 punkt - 1000 talentów emberyjskich.

15 punktów - zdolno¶æ "Mag-..." b±d¼ "Czarnoksiê¿nik"


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Pon 13:16, 25 Pa¼ 2010, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Grupy tematyczne / Legendy Emberu / Mechanika i sprawy techniczne cyklu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach


fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin