Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai
Ma³y ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Mechanika Larpowa - Akcje Postaci

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Grupy tematyczne / Legendy Emberu / Mechanika i sprawy techniczne cyklu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Sheverish
_


Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: P³ock

PostWys³any: Nie 22:46, 24 Pa¼ 2010    Temat postu: Mechanika Larpowa - Akcje Postaci

Pomiêdzy larpami czas p³ynie swoim, bli¿ej nie okre¶lonym, rytmem. Postacie powoli siê starzej±, zdobywaj± nowe mo¿liwo¶ci, sojuszników, zasoby i wiedzê, ale tak¿e... mog± podejmowaæ siê ró¿nych wyzwañ. Wyzwania te nazwane s± "Akcjami Postaci".

Pomiêdzy larpami (czyli w jednej Turze) ka¿demu przys³uguje jedna Akcja Postaci za darmo, a ka¿da kolejna kosztuje rosn±c± ilo¶æ punktów Linii ¯ycia. Pierwsza Akcja dodatkowa kosztuje 1 punkt, druga 2 punkty, trzecia 3 punkty i tak dalej. Im ciekawsze ¿ycie, tym krótsze, gdy¿ wiêcej niebezpieczeñstw i trudów staje na drodze postaci.

Akcje Postaci w wielkiej mierze bêd± zale¿eæ od inwencji graczy. Podam kilka ich przyk³adów, a tak¿e bêdê pisa³ o wydarzeniach na udzia³, w których bêdzie trzeba wydaæ akcje - jedn±, b±d¼ kilka (na przyk³ad turniej kopijniczy w s±siednim pañstwie, albo krucjata zorganizowana przez ko¶ció³). Zwykle co larp pojawi siê przy najmniej jedno takie wydarzenie specjalne.

Jak to bêdzie wygl±daæ?

Dla przyk³adu.

Arystokrata z rodu Serpis poszukuje nowego ¼ród³a dochodu. Ci z Serpis ci±gle goni± za pieni±dzem! Gracz uzna³, ¿e spróbuje dorobiæ siê na handlu, wiêc jego postaæ stara siê przekonaæ gildiê kupieck±, by ta przyjê³a jego patronat. On zainwestuje w rozwój gildii, która po pewnym czasie zacznie p³aciæ inwestorowi kontrybucje. Gracz sugeruje, ¿e skoro musi przekonaæ grupê ludzi to najlepszy bêdzie test Zaufania. Na krótkim spotkaniu z MG, gracz wyjmuje kartê postaci i 3 ko¶ci k6 (3k6) i wykonuje rzut dodaj±c do niego warto¶æ swojej cechy "Zaufanie" (modyfikuj±c o ewentualne przewagi i przywary). MG ustaliwszy wcze¶niej poziom trudno¶ci ocenia czy test siê powiód³ i jakie dochody uzyska postaæ z umowy... o ile rozmowy dosz³y w ogóle do skutku! Serpis s± nie¼li w te klocki (no i maj± przerzut!), wiêc test siê powiód³. Bêdzie z³oto! Du¿o z³ota!

Gracz jednak stwierdzi³, ¿e to mu nie wystarcza. Ma ju¿ z³oto, ale postanowi³, ¿e jego postaæ potrzebuje czego¶ wiêcej ni¿ pieniêdzy do ¿ycia! Dlatego te¿ wydaje Punkt Linii ¯ycia i tworzy w swoim nowo wybudowanym dworku galeriê sztuki, w której zbiera arcydzie³a przywiezione z dalekiego wschodu, niezwyk³e cuda rzemios³a. To przysporzy arystokracie wiele splendoru i szacunku. Bêdzie te¿ dobrym zacz±tkiem na w±tek w przysz³ym larpie.

Itd.

Akcje mo¿na zg³aszaæ pojedynczo, lub kilka naraz. Zg³aszaj±c pojedynczo ryzykujesz, ¿e MG nie spotka siê z Tob± w czasie, w którym realizuje Akcje i nie bêdziesz móg³ wykonaæ rzutu. Wiele Akcji nie bêdzie wymaga³o rzutów ko¶ci±, wiêc spotkanie nie bêdzie potrzebne. Postaram siê spotykaæ na rzucanie na 2 tygodnie przed kolejn± ods³on± larpa.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Grupy tematyczne / Legendy Emberu / Mechanika i sprawy techniczne cyklu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach


fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin