Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai
Ma³y ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Watch List do wersji 1.4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Wojnacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dragon_Warrior
God Emperor


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 16 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pi± 23:02, 01 Pa¼ 2010    Temat postu: Watch List do wersji 1.4

Zasady g³ówne :

Du¿e jednostki - "W przypadku strzelania - zwyk³e modele s± traktowane tak jak gdyby zas³ania³y mniej ni¿ po³owê du¿ego modelu"

U¶ci¶lenie - "Modyfikatory 'Ataku' nie bêd±ce ranami nie wp³ywaj± na celno¶æ je¶li nie jest to wyra¼nie zaznaczone."

Jednostki :

Krasie:
Gottri: Rany w atak i si³ê podbite na -2.

Elfy:
Tellum: -1 celno¶ci przy strzale bliskim / +1 przy dalekim.
Dodane powi±zanie z nowym Principis
Animus: Umiejêtno¶æ Wra¿liwy zamieniona na Wiê¼ ¯ycia. Obrona +1, Pancerz -5.
Iktomi - pn±cza -1pa (z 4 na 3)

Orki:
Grahh: +1 zmys³ów, wzmocniony mia¿d¿±cy cios, dodane uderzenie piê¶ci±.
Dzik: +1 pancerza
Bawó³: +1 obrony.
W±¿: Wykluczenie du¿ych modeli z pochwycenia. ¯elazny u¶cisk +2 si³y.
Troll: -6 kosztu, zmiana umiejêtno¶ci.

Rycerze:
Nizio³ek: Koszt +2
Sztukmistrz - u¶ci¶liæ wypalanie ran przy modelu bez ran.

Bêkarty:
Przeklêty - umiejêtno¶æ aktywna dzia³a na now± jednostkê.


dodatkowo testowo wprowad¼my :
Mierzenie - Mo¿liwe jest mierzenie odleg³o¶ci przed deklaracjami ruchu/strza³u a nie po nich. (spowodowane jest to pojawianiem siê wiêkszej ilo¶ci aur - czyli umiejêtno¶ci pasywnych dzia³aj±cych w konkretnym promieniu)


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pi± 5:45, 03 Gru 2010, w ca³o¶ci zmieniany 14 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 16 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: ¦ro 1:24, 10 Lis 2010    Temat postu:

nasz³o mniena dopakowanie orków nieco ...

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 16 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 2:21, 15 Lis 2010    Temat postu:

up

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gymly



Do³±czy³: 06 Lis 2010
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Leszno, Wlkp

PostWys³any: Wto 8:33, 30 Lis 2010    Temat postu: Re: Watch List do wersji 1.4

Dragon_Warrior napisa³:
Zasady g³ówne :
Mierzenie - Wszelkie odleg³o¶ci stan± siê najpewniej jawne. Mo¿liwe bêdzie wiêc mierzenie odleg³o¶ci przed deklaracjami ruchu/strza³u a nie po nich.


A nie mo¿na by³o? Razz

Cytat:
Du¿e jednostki - Rozwa¿amy u¶ci¶lenie w zasadach strzelania przez przeszkodê - "W przypadku strzelania - zwyk³e modele s± traktowane tak jak gdyby zas³ania³y mniej ni¿ po³owê du¿ego modelu"


Dobry pomys³, choæ os³abi Du¿ych i trzeba by siê zastanowiæ nad ew. dostosowaniem kosztu.

Jednostki - imo trafne pomys³y.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 16 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Wto 9:51, 30 Lis 2010    Temat postu: Re: Watch List do wersji 1.4

Gymly napisa³:


A nie mo¿na by³o? Razz


w³a¶nie w za³o¿eniach pierwotnych niby nie... LOTR i chyba Starship Troopers to jedyne systemy gdzie to przechodzi³o...
...tyle ¿e strefy kontroli w³adców, aury Abominacji i Nierz±dnicy + kilka innych rzeczy dzia³aj±cych na zasadzie aur powoli rozbiera³o t± wstêpn± koncepcjê. Tak wiêc mierzyæ bêdzie mo¿na jak siê chce i kiedy siê chce. Poziom 'pro' kombinowania przesuwa siê wiêc z szacowania na 'planowanie mierzone'.

Cytat:

Dobry pomys³, choæ os³abi Du¿ych i trzeba by siê zastanowiæ nad ew. dostosowaniem kosztu.

Jednostki - imo trafne pomys³y.

Nowe jednostki ju¿ s± robione pod t± zmianê, rycerstwu nie powinna ona zaszkodziæ... jednie Troll, Abominacja i Pradawny Stra¿nik s± w jaki¶ sposób dotkniête, ale po prawdzie u bêkartów po³owa jednostek i tak nie zas³ania³a widoczno¶ci, Pradawny stra¿nik jest w teorii w armii gdzie przewaga strzelców powinna byæ po jego stronie. Przy Trollu orków problemem nie jest zmiana tylko to, ¿e wci±¿ nie jetem pewien jego u¿yteczno¶ci.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Wto 17:36, 30 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:

w³a¶nie w za³o¿eniach pierwotnych niby nie... LOTR i chyba Starship Troopers to jedyne systemy gdzie to przechodzi³o...
...tyle ¿e strefy kontroli w³adców, aury Abominacji i Nierz±dnicy + kilka innych rzeczy dzia³aj±cych na zasadzie aur powoli rozbiera³o t± wstêpn± koncepcjê. Tak wiêc mierzyæ bêdzie mo¿na jak siê chce i kiedy siê chce. Poziom 'pro' kombinowania przesuwa siê wiêc z szacowania na 'planowanie mierzone'.


nie podoba mi sie ten pomysl wogole. Niby czemu aury wymuszaja zmiane tego zapisu? Poki cecha z aury nie jest testowana, gracz nie wie czy znajduje sie w zasiegu aury i dopiero wtedy to sprawdza on i/lub jego przeciwnik w razie watpliwosci. Proste. Koniec. Testowanie wyrwania sie bestii z "kontroli"? Przeciwnik ma prawo po ruchu bestii/kontrolera zmierzyc odleglosc miedzy nimi. Proste. Koniec.

Po cholere ruszac tak podstawowa zasade? Dla mnie, jako takiego troche "gracza wygrywacza", ktory stara sie czasem wykorzystywac wszystkie niuanse na swoja strone, gra straci swoj urok jesli jedynym elementem losowym bedzie w niej rzucanie kostkami.

A wogole to przy takiej mozliwosci mierzenia, nie wiem czy niektore modele nie stana sie juz calkowicie "niedoganialne" dla krasnoludow.

Co jeszcze, sporo wzmocni to strzelanie. "O brakuje mi 1 cm do trafienia na 2+ zamiast 3+, wiec rusze sie o 2 cm do przodu i potem strzele a przeladuje w nastepnej turze. O zobacz wyrzucilem 2"


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 16 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Wto 18:47, 30 Lis 2010    Temat postu:

no wiem ¿e parê za³o¿eñ to zmienia ale naprawdê du¿o efektów dzia³a tak, ¿e pozwala naci±gaæ zakaz mierzenia...
W przypadku aury abominacji niby faktycznie mo¿na zrobiæ tak, ¿e Lisz dowiaduje siê jakie zmys³y mia³ przeciwnik dopiero w chwili kiedy trafi go czarem... ale z drugiej strony to ci±gle bêdzie prowadzi³o do nadu¿yæ. Odk±d pamiêtam w ka¿dym systemie gdzie nie mo¿na by³o mierzyæ... ludzie kombinowali na turniejach jak mogli... a Alkemy z tamtejszym systemem szacowania odleg³o¶ci to a¿ siê boje jakie jaja by na turniejach z udzia³em Polaków by³y ;p

Zagra³em sobie parê gier z tym mierzeniem i po prawdzie gra niewiele traci z losowo¶ci a wiêcej w³a¶nie z konfliktowo¶ci. Dodatkowo dochodzi teraz element mierzenia na kilka ruchów do przodu, wiêc jako tako taktyki nie ubywa a przybywa...

ze strzelaniem to bym siê tak nie martwi³ - ruch jako taki zazwyczaj i tak zabiera³ w³a¶nie mo¿liwo¶æ prze³adowania czy wycelowania a i mo¿liwo¶æ ustawiania siê tak a by strzelec mia³ dalej bêdzie nie bez znaczenia.

Co do niedoganialno¶ci to nadal tylko jeden elfi hero ma mo¿liwo¶æ ganiaæ siê i strzelaæ. Tyle ¿e branie go przeciw kra¶kom jest ruletk± bo dzia³o robi z niego papkê a i kusznik wydaje siê wystarczaj±cy.


Zreszt± pogra siê tak i popatrzy... sam nie jestem w stanie tego wytestowaæ odpowiednio a obecnie chêtny do testów cotygodniowych jest tylko bambus... tak to przynajmniej i inni na najbli¿szym turnieju to sprawdz±... jak bêdzie bardzo ¼le to siê przywróci mierzenie... jakkolwiek i tak z tego co widzia³em to ka¿dy komu nie zwraca³o siê uwagi to mierzy³ ;p


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gymly



Do³±czy³: 06 Lis 2010
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Leszno, Wlkp

PostWys³any: Wto 23:43, 30 Lis 2010    Temat postu:

Ze swojej strony mogê dodaæ, ¿e wszystkie do tej pory grane przez mnie gry dopuszcza³y mo¿liwo¶æ mierzenia w dowolnym momencie* i nie zdarza³y siê sytuacje "stanê centymetr dalej, ¿eby¶ mnie nie zaszar¿owa³". IMO nie niszczy to strategii, a wrêcz wspomaga kminienie 'd³ugodystansowe' Wink

* - mo¿e wynika³o to z tego, ¿e moim podstawowym systemem jest LotR/WotR, ale grywam te¿ w WM&H gdzie nie ma de facto mowy o dowolno¶ci mierzenia.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 16 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: ¦ro 0:24, 01 Gru 2010    Temat postu:

Cytat:
WM&H gdzie nie ma de facto mowy o dowolno¶ci mierzenia

Hmm... choroba ...
przyznam siê szczerze ¿e po lekturze Hord by³em o tym prze¶wiadczony, choæ to mo¿e dlatego ¿e zasad Warmachiny nauczy³em siê na pokazach gdzie cz³owiek mi to podkre¶la³ do¶æ stanowczo (jakkolwiek mo¿e to by³a tylko jego interpretacja któr± gdzie¶ tam sobie wpoi³em jako zasadê z rulebooka)


Grab - w ramach losowo¶ci ruchów mo¿na w przysz³o¶ci zrobiæ na niektórych modelach nieco bardziej warhammerow± szar¿ê na np 3+k6cm czy co¶ takiego...


No nic wersja 1.4 niech ju¿ zostanie tak - pogra siê zobaczy i najwy¿ej wróci do szacowania.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gymly



Do³±czy³: 06 Lis 2010
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Leszno, Wlkp

PostWys³any: ¦ro 10:42, 01 Gru 2010    Temat postu:

DW, ¼le mnie zrozumia³e¶ przez niefortunny szyk mojego zdania Razz W WM&H nie wolno mierzyæ kiedy siê chce, jedynym wyj±tkiem od tej generalnej zasady jest mo¿liwo¶æ zmierzenia w dowolnym momencie strefy kontroli swojego Warlocka/Warcastera.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 16 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: ¦ro 11:28, 01 Gru 2010    Temat postu:

Gymly napisa³:
DW, ¼le mnie zrozumia³e¶ przez niefortunny szyk mojego zdania Razz W WM&H nie wolno mierzyæ kiedy siê chce, jedynym wyj±tkiem od tej generalnej zasady jest mo¿liwo¶æ zmierzenia w dowolnym momencie strefy kontroli swojego Warlocka/Warcastera.

aha ...
hmm to te¿ takie generowanie nadu¿yæ w sumie - je¶li ju¿ przyk³adam miarkê do sto³u to daje mi to du¿o nie tylko tam gdzie j± przyk³adam Wink

Zreszt± pamiêtam jak z grabarzem na którym¶ turnieju mieli¶my 5 minutow± dyskusjê na temat 'czy jednostka jest w zasiêgu szar¿y czy nie' i z tego co pamiêtam okaza³o siê ¿e na 14cm mieli¶my b³±d szacunkowy 1mm czy jako¶ tak ;p


dobra to zrobimy tak - ja w zasadach nic nie zmieniê. Zwyczajnie u siebie pogramy miesi±c czy dwa z mierzeniem i wtedy najwy¿ej siê przy wersji 1.5 zdecyduje w któr± stronê idzemy, ¿eby za czêsto nie zmieniaæ.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Wojnacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach


fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin