Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai
Ma³y ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Mój ¶wiat

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Sekcja Twórcza
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
donpopiel



Do³±czy³: 22 Sty 2007
Posty: 153
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: z W±±±±chocka

PostWys³any: Pon 16:56, 22 Sty 2007    Temat postu: Mój ¶wiat

Zamiesczam tu opis ¶wiata z mojego systemu rpg. Mo¿e kto¶ bêdzie chcia³ przeczytaæ.
Akcja mojego systemu autorskiego rozgrywa siê w Neverhood, ba¶niowym ¶wiecie pe³nym
niezwyk³o¶ci. Jest to swego rodzaju ogromna wyspa otoczona bezgranicznymi wodami
oceanów. Trochê historii z dziejów Neverhood.

Wszystko zaczyna siê kiedy na ¶wiecie nie ma ¿ywej duszy. W krainie
znajduje siê tylko portal po³o¿ony w centralnej czê¶ci. W³a¶nie z tego miejsca
wychodz± pierwsze istoty. Pocz±tkowo s± to zwierzêta i stwory które przez d³ugi
czas rz±dz± ¶wiatem.

Rok 1 – Rozpoczyna siê pierwsza era. Przez portal przechodz± pierwsze istoty
obdarzone dusz± tj. elfy. Z biegiem czasu elfów przybywa i ro¶nie ich potêga.
Osiadaj± siê w s±siaduj±cej z Riggodrimem krainie Fevilfand, i zamieniaj± j± w
najpiêkniejsze miejsce w Neverhood. Elfy tocz± bezustann± walkê z wszelkim
plugastwem zamieszkuj±cym krainê. Jest to czas wielkich bitew oraz zwyciêstw i
pora¿ek.

Rok 701 - Przy portalu pojawiaj± siê nowe istoty – krasnoludy. Swoj± hardo¶ci± i
niespokojn± natur± budz± niepokój zarówno u elfów jak i u plemion potworów.
Ostatecznie krasnoludy nie opowiadaj± siê za ¿adn± ze stron i osiadaj± daleko w
górskiej krainie Tordam, gdzie nie dosiêgaj± ich wojny. Tam ro¶nie ich wielka
potêga.

Rok 915 – Przez portal przechodzi potê¿na, nikczemna istota, jej wygl±d budzi
przera¿enie a chytry i podstêpny umys³ jest przesi±kniêty z³em. Baglor – bo tak siê
nazywa, dostaje siê do krainy Riggodrim i tam jednoczy legiony stworów tworz±c
Monarchiê Cienia. Baglor przy pomocy swoich szpiegów próbuje sk³óciæ pierworodnych.

Rok 1000 - Nastêpuje podzia³ elfów na trzy rody: Visindi (elfy le¶ne), Feresi (elfy
nadmorskie), Norrimi (elfy wysokie). Ka¿dy z tych rodów cierpi uraz do pozosta³ych.
Przyczyn± tego s± podstêpne k³amstwa szpiegów Baglora. Riggodrim jest w trakcie
tworzenia wielkiej armii w celu zniszczenia po kolei wszystkich trzech rodów.

Rok 1010 – Zwany tak¿e rokiem wielkiej nadziei. Przez portal przechodz± hordy
ludzi. Spotykaj± siê z wielk± przychylno¶ci± elfów. Dziêki pomocy pierworodnych
ludzie tworz± swoje imperia w krainach Farandas i Mafeland, które przewy¿szaj±
wszystkie pozosta³e krainy Neverhood pod wzglêdem rozmiaru. Ludzie podobnie jak
elfy dziel± siê na trzy plemiona: Jaheni (zwani tak¿e ludem my¶licieli, wspierani
s± przez elfy Visindi), Pelifoni (postrzegani jako potêga morska, najwiêksz± pomoc
zaoferowali im elfy Feresi), Vilionie (najbardziej zaprzyja¼nieni z elfami Norrimi
i bêd±cy znakomitymi wojownikami).

Rok 1100 – W tym roku spod bram Bagodgamu (najpotê¿niejszej twierdzy si³ z³a)
wyrusza potê¿na armia wszelakiego plugastwa. ¦wiat ludzi i elfów stoi przed wielkim
niebezpieczeñstwem. Szpiedzy Baglora bezustannie podsycaj± k³ótnie i bunty w¶ród
ludzi przeciwko elfom. Oficjalnie elfy i ludzie s± nadal po³±czeni sojuszem.
Polepszaj± siê stosunki miêdzy trzema rodami elfów, poniewa¿ Baglor, nie wiadomo
czemu, zaprzesta³ tam swojej szpiegowskiej dzia³alno¶ci.

Rok 1101 – Odbywa siê wielka bitwa ludzie i elfy stoj± ramie w ramie przeciwko
potêdze Baglora. Kiedy si³y sojuszu s± u schy³ku zwyciêstwa, w ostatnich szeregach
ludzi wybucha bunt. Armia ludzi i elfów pogr±¿a siê w chaosie. Ostatecznie jednak
przymierze odnosi zwyciêstwo, ale jest to pierwsza i ostatnia bitwa w której obie
rasy stanê³y ramiê w ramiê w obliczu zagro¿enia. Sojusz ludzie – elfy wygasa. Obie
rasy na w³asn± rêkê próbuj± podbiæ Bagodgam, jednak ani jednym, ani drugim siê to
nie udaje. Baglor poprzysiêga zemstê.

Rok 1200/1 – Pocz±tek drugiej ery. Przez portal przechodz± trzy potê¿ne istoty.
Lavius, Tersof i Kidion. Opowiadaj± siê oni po stronie dobra. Wêdruj± miêdzy
lud¼mi, elfami i krasnoludami w celu czynienia dobra. Dziêki nim szpiedzy Baglora
zostaj± wykryci i straceni. Bohaterowie s± nazwani bosk± Trójc± i czczeni jak
bogowie. Za obecno¶ci boskiej Trójcy z podziemnych pieczar wychodz± krasnoludy.
Ludzie i elfy wiele siê od nich ucz± (np. wytapiania ¿elaza, zamiast br±zu lub
tworzenie broni palnej lub materia³ów wybuchowych) Zostaje zawarty sojusz miêdzy
elfami i krasnoludami. Jednak nawet boska Trójca nie mo¿e przekonaæ do siebie ludzi
i elfów. Choæ spo³eczno¶ci obu ras ¿yj± w pokoju, to oficjalny sojusz nie zostaje
zawarty.

Rok 200 – Lavius, Tersof i Kidion odchodz± daleko w góry. Od tego czasu s± czczeni
w Neverhood jako bogowie. Elfy i krasnoludy s± ogromnymi potêgami, dlatego
podejmuj± próbê wyplenienia z³a z Neverhood. W swój plan nie w³±czaj± ludzi. Armia
przymierza rusza w stronê Riggodrimu. Jednak tam spotykaj± siê z ogromn± si³± z³a,
sam Baglor uczestniczy w bitwie. Elfy i Krasnoludy zostaj± rozgromieni.

Rok 240 – Monarchia Cienia poszerza swoje terytorium kosztem elfów. Armia plugastw na czele z Baglorem podbija przygraniczne twierdze pierworodnych. Krasnoludy ³ami± postanowienia sojuszu i odmawiaj± pomocy elfom, co jest pocz±tkiem niechêci miêdzy oboma rasami. Pochód z³a zostaje zatrzymany dziêki ludzkiemu plemieniu Vilionów.
Samotnie wycinaj± oni w pieñ armiê Baglora. Syn ciemno¶ci (tak nazwa³ siebie wtedy
Baglor) zostaje pokonany w pojedynku z w³adc± Vilionu Artiogawem. Droga do
Riggodrimu stoi otworem, jednak Artiogaw zawraca pochód, a po powrocie do stolicy
zamyka siê w swojej komnacie, gdzie dostarczane s± mu tylko posi³ki.

Rok 250 – Artiogaw opuszcza po raz pierwszy od dziesiêciu lat swoj± komnatê. Powrót króla Vilionu jest hucznie ¶wiêtowany. Jednak jest to pocz±tek d³ugich lat z³ych
rz±dów. Pierwszymi zamiarami króla jest wypowiedzenie wojny ludziom z plemion
Pelifonów i Jahenów. Farandas pogr±¿a siê w chaosie.

Rok 350 – Wychodzi na jaw wielka tajemnica Artiogawa – po zabiciu Baglora jego duch wst±pi³ w cia³o króla i po dziesiêciu latach zdo³a³ opanowaæ serce i umys³
nieszczê¶nika. Przy pomocy s±siednich ludzkich plemion. Artiogaw zostaje pozbawiony
w³adzy i stracony. Duch Baglora unosi siê nad Vilionem i przeklina oficjalnie ca³y
ród ludzki. Nastêpnie wraca do Bagodgamu, gdzie tworzy dla siebie nowe, potê¿ne
cia³o.

Rok 400 – Zwany tak¿e rokiem p³aczu. Potê¿na armia cienia zalewa ca³e Neverhood.
Nikt nie jest w stanie przeciwstawiæ siê potêdze Baglora, który w nowym ciele
budzi postrach. Utrzymuj± siê tylko nieliczne silne twierdze. Mieszkañcy Neverhood
modl± siê do boskiej Trójcy o wybawienie.

Rok 450 – Przez portal przechodz± felpury. Jest ich tak wiele, ¿e Baglor zaczyna
odczuwaæ strach. Felpury tworz± jedn± wielk± armiê, która nie wymaga rynsztunku,
gdy¿ dziêki swoim naturalnym zdolno¶ciom jest w stanie stawiæ opór z³u. Nastêpuje
szereg bitew, z których zwyciêsko wychodz± felpury. Baglor zostaje schwytany i
oddany pod s±d boskiej Trójcy. Syna ciemno¶ci skazano na niebyt w otch³ani nico¶ci.
Felpury tworz± swoje królestwo na równinach by³ej krainy z³a Riggodrimm. Wkrótce
osiadaj± siê tam i inne stworzenia.

Rok 500 – W tym czasie zaczyna siê rola bohaterów. Jest to okres pokoju. Jednak z³o nie zosta³o jeszcze doszczêtnie wyplenione z Neverhood. Potwory czaj± siê
rozproszone po ca³ym ¶wiecie i czyhaj± na nieuwa¿nych wêdrowców. I tak zostaje do
koñca.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 18:49, 22 Sty 2007    Temat postu:

sympatyczne. Nie przeczytalem calego. Dosc standardowe ale podoba mi sie. Czytajac fragmenty tego zdalem sobie sprawe jak mi teskno do pogrania w fantasy przy dobrym MGu. Albo mojego wlasnego dobrego poprowadzenia (i juz postanowilem ze w ferie sie wezme do roboty i cos przygotuje zeby moze w cos wreszcie pograc z kumplami).

No i wlasnie. Mocno zalatuje Lotrem ale i tak sympatyczne.

Mechanika jaka sie poslugujesz gdy prowadzisz? Procentowo czy jakis bardziej skomplikowany system?


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
donpopiel



Do³±czy³: 22 Sty 2007
Posty: 153
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: z W±±±±chocka

PostWys³any: Wto 14:05, 23 Sty 2007    Temat postu:

Co¶ podchodz±ce pod mechanikê znan± z Dzikich Pól (szlachecki erpeg). Jest moim zdaniem prosta i ³atwa. Nie trzeba traciæ czasu na wyliczanie i zbêdne rzuty ko¶ci±.
Owszem ¶wiat pisa³em kilka dni po przeczytaniu Silmarillionu i tak jako¶ mi siê udzieli³ owy klimat.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Sekcja Twórcza Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach


fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin