Forum Płocki Klub Fantastyki Elgalh'ai
Mały ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Plemiona Orków - zapowiedź frakcji i zbiórka sugestii
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Płocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona Główna -> Wojnacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:53, 13 Maj 2010    Temat postu: Plemiona Orków - zapowiedź frakcji i zbiórka sugestii

Zbieramy propozycje na :

1 - Oficjalną dwuczłonową nazwę.

2 - Nazwy jednostek.

3 - Orcze umiejętności i pomysły na same jednostki

4 - Imiona bohaterów.

Dodatkowo pytanie czy dorzucamy orkom coś większego bądź mniejszego ? Gobliny są już oficjalnie oddzielną frakcją ale na upartego niewolnika można wrzucić czy coś. W druga stronę ? Trolle? Ogry jakieś? Kawaleria?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fearon
Tokjo


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 3920
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Czw 17:59, 13 Maj 2010    Temat postu:

Coś wielkiego imo powinni mieć. Czy to będzie się nazywało trollem, ogrem czy mega wypaśnym orkasem, siejącym ropzierduchę i chaos, to już kwestia klimatu. Grunt, żeby wielki masakrator był. Razz

I po co orkasom kawaleria? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bambusek
Pacman


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:41, 13 Maj 2010    Temat postu:

Trolla nawet w Konfrze mieli, wiec czemu nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:51, 13 Maj 2010    Temat postu:

"rośnięcie" co wyplacony/niewyplacony/przyjety/wybroniony na pancerz cios jakichs statsow permanentnie do nieskonczonosci/ogarniczonych cyfr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:34, 13 Maj 2010    Temat postu:

a to juz nawet u trupów myśleliśmy czy zombiakom siły co otrzymaja ranę nie podnosić

tzn albo skill albo dodatnie rany można dorzucić do niektórych cech Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:24, 17 Maj 2010    Temat postu:

propozycje nazw jednostek ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:54, 17 Maj 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 1:34, 18 Maj 2010    Temat postu:

Samą rase widze mniej wiecej tak na chwilę obecną:

1-2x wojownik poniżej 32 punktów - takie proste orki z samoróbkową bronią
2-3x wojowników poniżej 42 punktów, z normalną bronią, których głownym atutem jest spora siła/ofensywne umiejętności
2-3x wojowników koło 50 punktów z okrzykami bufującymi sojuszników w promieniu krzyku (+1 siły/ataku za 4pa)

Nie do końca mam pomysł na orczego strzelca... procarz byłby ok ale to na modele bym nie liczył... oszczepnik brzmi sensowniej ale tez niewiele modeli (miotacz toporów? Razz ) bedzie .. .ostatecznie łucznik o bardzo małej celności ale z sensowną siłą owego łuku.

1x Jakas elitka typu trolla

Hero fajter
hero z jakimś mocnym okrzykiem
jakiś szaman orczy - w sumie też bardziej wojownik niż mag


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bambusek
Pacman


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:48, 18 Maj 2010    Temat postu:

Jedyny procarz, jakiego kojarzę to bohater Behemotów z Konfry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fearon
Tokjo


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 3920
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Wto 13:20, 18 Maj 2010    Temat postu:

Dragon_Warrior napisał:
Nie do końca mam pomysł na orczego strzelca... procarz byłby ok ale to na modele bym nie liczył.

A jak strzelały orkasy w Lotrze i Fantasy Battle?

Jak dla mnie, to orkasy powinny ograniczyć się do bezpośredniego rżnięcia wroga, nie bawiąc się przy tym w broń dystansową. No a jeśli jednak ma być, to najlepiej chyba pasowałby zielony z toporkami, bo chyba więcej takich modeli jest, niż tych z procami. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bambusek
Pacman


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:16, 18 Maj 2010    Temat postu:

W Fantasy Battle to stawiają park maszynowy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:44, 18 Maj 2010    Temat postu:

w Lotrze spokojnie z łukami biegają a licząc uruków to i z kuszami ;p

w alkemy chyba jeszcze sa procarze ale to nadal mało ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:25, 18 Maj 2010    Temat postu:

okrzyki za 4pa na modelach za +30ap brzmia kiepsciutko i nieuzywalnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:44, 18 Maj 2010    Temat postu:

ale wiesz +1 siły dla wszystkiego w 10 czy 20 cm to jednak sporo ... zwłaszcza z potencjalną możliwością kumulowania którą będzie trzeba przemyśleć ;p

btw - jakie logo zrobić orkom na karte bo zupełnie pomysłu nie mam na nie ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Wto 17:45, 18 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
V
fał


Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Wto 19:10, 18 Maj 2010    Temat postu:

Czaszka na palu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:16, 18 Maj 2010    Temat postu:

całkiem mało biorac pod uwage ze modeli swoich na stole masz 6-7 w maksie, czyli nieruszajac sie jednym wogole pozostalych 5 ma bonus +1.

Czyli zamiast 12 bijacych kostek (zalozenie ze wszystko jest w zwarciu) masz 10 z bonusem +1 do jednego z dwoch rzutow na 2k6, czyli pi razy drzwi z +5% szansy trafienia w zwyklych przypadkach. Trzeba nadmienic ze, zeby jeszcze krzyknac to karta krzykacza musi byc aktywowana. Sounds useless.

A moze pozwolic Orkom chachmecic w aktywacjach? albo wymusic losowe wybieranie kim sie ruszaja (zapis na karcie ze przed kazda aktywacja trzeba rzucic k6 i jesli wypadnie np 6 to akurat nimi trzeba sie ruszyc jesli jeszcze nie byli aktywowani ;D + jeszcze druga jednostka z np 5 Very Happy).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:49, 18 Maj 2010    Temat postu:

Cytat:

A moze pozwolic Orkom chachmecic w aktywacjach? albo wymusic losowe wybieranie kim sie ruszaja (zapis na karcie ze przed kazda aktywacja trzeba rzucic k6 i jesli wypadnie np 6 to akurat nimi trzeba sie ruszyc jesli jeszcze nie byli aktywowani ;D + jeszcze druga jednostka z np 5 Very Happy).

sounds fun

czyli rozuiem że mamy np orka "krwawą furię" który kosztuje 40punktów ma statyjak by kosztował 45-50 ale ma skill że na 6 lub 5/6 na k6 aktywuje sie zamiast wybranej karty

Cytat:
Czyli zamiast 12 bijacych kostek (zalozenie ze wszystko jest w zwarciu) masz 10 z bonusem +1 do jednego z dwoch rzutow na 2k6, czyli pi razy drzwi z +5% szansy trafienia w zwyklych przypadkach. Trzeba nadmienic ze, zeby jeszcze krzyknac to karta krzykacza musi byc aktywowana. Sounds useless.

z tym +5% to się rozpedziłes ;p

2 100,00%
3 97,22%
4 91,67%
5 83,33%
6 72,22%
7 58,33%
8 41,67%
9 27,78%
10 16,67%
11 8,33%
12 2,78%


miedzy trafianiem na 9 a na 8 jest 14% różnicy ;p
5% to jest miedzy hitem na 3 a 4+ ;P

Edit - i co z tym logiem - czach asie bedzie za bardzo z trupami kojarzyć ;p


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Wto 20:19, 18 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz K
Krzew


Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 2911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Z odległej Galaktyki...

PostWysłany: Wto 21:50, 18 Maj 2010    Temat postu:

Dzidę daj na logo Wink. Albo odcisk stopy z pazurami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:19, 18 Maj 2010    Temat postu:

albo zakrwawiona maczete
albo morde orka
albo chatke taka plemienna (choc to moze dla wiosek goblinskich zostawmy)

tak czy siak okrzyki wygladaja slabawo dla mnie. A tabelke sobie na turniej wydrukuje Wink. A moj pomysl z szalonymi aktywacjami zrozumiales. Wogole mozna jakies inne rzeczy z aktywacjami tez pomyslec.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Wto 22:20, 18 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:21, 18 Maj 2010    Temat postu:

ewentualnei okrzyki dodające jakies małe skille mozna dać ...

ale i tak orkasy jak dostaną wysoką siłę to będą głownym problemem armii imperialnych ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:15, 19 Maj 2010    Temat postu:

hmm... szukam nazwy dla takiego Orczego odpowiednika górników ... tzn taki jeszcze nie wojownik ale już będący sie w stanie bronić 'cywilny' ork ... Peon jednak jest typowo warcraftowy ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fearon
Tokjo


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 3920
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Śro 16:35, 19 Maj 2010    Temat postu:

sługus? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bambusek
Pacman


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:03, 19 Maj 2010    Temat postu:

Chodzi o takiego przedwojownika. Co to jeszcze nie woj, ale już coś tam potrafi. Jakaś nazwa w plemionach indian i podobnych na takiego chyba była, ale też nie mogę znaleźć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:06, 19 Maj 2010    Temat postu:

imo spokojnie można uznać że nie ma czegoś takiego jak zupełnie cywilny ork ...
więc najsłabsza jednostką byłby taki robol-cywil który mimo wszystko parę w łapie ma...

tak czy inaczej nazwy brak ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wookie



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 693
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kashyyyk

PostWysłany: Czw 9:15, 20 Maj 2010    Temat postu:

Ja proponuje Peon, chamsko zerżnięte z Warcrafta ale tak miło się kojarząca nazwa :p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz K
Krzew


Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 2911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Z odległej Galaktyki...

PostWysłany: Czw 9:33, 20 Maj 2010    Temat postu:

Może po prostu Siepacz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:40, 20 Maj 2010    Temat postu:

siepacz to już byłby jeden z wojowników... tych tańszych ale wojowników ...

kurde orki ciężko jakoś sensownie ponazywać... pomysły na staty to w tym wypadku łatwiejsza sprawa nawet Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fearon
Tokjo


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 3920
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Czw 12:19, 20 Maj 2010    Temat postu:

Sługa? Sługus? Robotnik? Tragarz? Siłacz? Rozgniatacz? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:28, 20 Maj 2010    Temat postu:

a i jeszcze jaki robimy orkasom Fluf ?

warcraftowo-Konfrowy czy Lotrowo-Warhammerowy ?

znaczy czy są honorowymi brutalami czy głupimi brutalami ... czy jeszcze czymś innym ? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fearon
Tokjo


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 3920
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Czw 13:30, 20 Maj 2010    Temat postu:

Niech będą spokojnymi, pacyfistycznymi zielarzami. Razz

Pytanie, czy walić po sztampie, czy silić się na oryginalność? Mi tam najbardziej pasuje opcja honorowego siepacza, z dodaną arabską otoczką (nie dlatego, że by pasowało, tylko zwyczajnie, by były bliskowschodnie klimaty ;P).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wookie



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 693
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kashyyyk

PostWysłany: Czw 13:37, 20 Maj 2010    Temat postu:

Taa jeszcze zróbmy specjalnego hero na latającym dywanie z dżinem przy boku :p
Poza tym ja też jestem za honorowymi orkami, jakieś takie fajniejsze są.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wookie dnia Czw 13:39, 20 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:13, 20 Maj 2010    Temat postu:

poczytam sobie jeszcze zaraz o chronopiowych w ramach przerwy od inzynierki ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
V
fał


Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 14:14, 20 Maj 2010    Temat postu:

A nie lepiej hero ze sztyletem cofającym czas?

Jestem za honorowymi orkami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:03, 20 Maj 2010    Temat postu:

Cytat:
A nie lepiej hero ze sztyletem cofającym czas?

;P

Poczytałem o chronopiowych ... byłyby ciekawe ale sa za epickie... znaczy mają tam imperium chyba wieksze od naszego Kiryjskiego Wink

Tak więc stawiamy na klany/plemiona żyjące w dużej ilości społeczeństw mniej więcej 50-1000 osobowych ale będących w jako takiej wymianie...

tylko choroba naprawde byłoby miło zrobić to jakoś bardziej oryginalnie niż na wowa ;p ... nie mówiąc już o zupełnie oklepanym tradycyjnym podejściu ...
Dodatkowo trzeba by umyślić ich poziom 'technologiczny' bo jeśli sa takimi samodzielnymi orkami to pytanie skąd maja stal itd (w lotrze za takie logistyczno-rozwojowe sprawy to juz sauron/morgoth i inne nazgule odpowiadali) Tutaj albo orki muszą być całkiem bystre albo trza im dać handel z jakąs rozwinięta nacją (magowie wschodu? gobliny?) albo wmieszać w ich bandę jakiś ludzkich/czy innych przywódców którzy korzystają z zielonych w ramach jakiś pobudek dziwnych.
Tak czy inaczej trzeba okreslić czy elitą społeczeństwa są szamani, ogry, przybysze skądś czy orki same sobie (najsilniejsze czy najbystrzejsze)...


a btw - Chrupki miały tez tak jak mi się widzi... że ogr jest większym orkiem i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
V
fał


Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 15:11, 20 Maj 2010    Temat postu:

Handel z rozwiniętą nacją - było w przypadku krasnoludów.
Jako pomocnicy ludzi - j.w (o ile w końcu będzie fluff z rozpadliną).
Zawsze można założyć, że na ich terenach występują złoża rudy, a Imperium chce je zająć - konflikt gotowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 15:22, 20 Maj 2010    Temat postu:

Z materiałów własnych zjaVowego larpa:

Słowem wstępu chciałbym napisać, że ja oto – Edwin Vuntercraft – przebyłem wskroś i wszerz równiny Ugroshu dzięki pomocy mych Szarych przyjaciół (Wukhar’a Krugh’a i Boshet’a Turathuk’a), którzy zgodzili się mnie przeprowadzić przez swoje ziemie bezpiecznie bym mógł opisać to co zobaczę w tej oto krótkiej pracy poświęconej właśnie wzgórzom Ugroshu. Przewodnicy okazali się wielce umiejętni i obeznaniu w przetrwaniu na tej surowej ziemi dzięki czemu wielokrotnie wyciągali mnie z opresji, na przykład gdy nadepnął na ogon „Bushu-Kash”, czyli Trawiastej Żmii Plamistej o niesamowicie wręcz zabójczym jadzie, albo gdy wpadłem do groty w białych skałach. Mógłbym nadmieniać dziesiątki podobnych sytuacji, ale przecież szkoda inkaustu by chwalić się własną niezdarnością.

Orkowie, zwani też Szarymi, czyli potężni panowie Ugroshu. Jak to rzekł weteran strażnic August Daventower, który wielokrotnie mierzył się z tymi dzikimi i nieokiełznanymi wojownikami ze wzgórz podczas długich lat służby: „Jaki Ork jest każdy widzi”. Warto jednak nadmienić, że nie każdemu dane było zobaczyć Szarego, a jeszcze mniejsza grupa przeżyła to spotkanie jeśli nie była odpowiednio przygotowana. Przeciętny Ork mierzy około siedmiu stóp wzrostu, a obwodu barków ma pewnie z pięć stóp – chociaż nie było mi dane żadnego zmierzyć miarką. Wedle nazwy mają szarawą skórę, owłosioną gęstą, czarną szczeciną w miejscach tych samych co my, ludzie. Nie tylko pod tym względem są do nas podobni. Mają niemal identyczne do nas oczy, w takich samych barwach jakie można spotkać wychodząc na targ – jednakże odrobinę większe i mocniej osadzone pod masywnymi łukami brwiowymi. Ich czaszki są grube i twarde. Nie raz widziałem jak rozbijali sobie na łbach gliniane dzbany śmiejąc się przy tym w niebogłosy. Ba… podobnie jak niesforni szlachcice lubią popić, a piją niesamowicie dużo, chociaż ich trunki „Hruha” i „Iluga” (Wyciskacz i Paprotnik) nie są zbyt mocne, ale za to przeraźliwie kwaśne i gorzkie. Ogółem mówiąc, Orkowie prowadzą proste, prymitywne wręcz żywoty. Są myśliwymi i rzemieślnikami zajmującymi się pracą oraz polowaniem i wojną – z czego dwa ostatnie w dużej mierze są u nich jednym i tym samym. Uwielbiają proste i praktyczne rozwiązania. Noszą jeden komplet ubrań, aż do zniszczenia. Skórzane pancerze są u nich po dwakroć przydatne, gdyż służą podczas walki jako ochronę, a także każdego dnia jako ubiór codzienny. Większość z nich posiada jedynie prymitywną broń z twardych kamieni przywożonych z Hragor-Nath (my nazywamy je Górami Szarego Końca, a mi nie udało się przełożyć tej nazwy w żaden logiczny sposób, chyba, że Orkowie są obdarzeni tak niesamowitym poczuciem humoru by nazwać prawdopodobnie najwyższy masyw górski świata Małymi Kamykami). Nie będę jednak więcej pisał o ich uzbrojeniu czy narzędziach, gdyż z pewnością potrzeba by znacznie więcej pergaminu by uwiecznić ich militaria. Jako wniosek ogólny napiszę, iż mimo wszystko jest to naród w pewien sposób cywilizowany, który potrafi uszanować handel pomimo braku znajomości monet, rozumie czym jest miłość i rodzina, a najważniejszą rzeczą w ich kulturze jest polowanie, wojna i wolność na olbrzymich połaciach Szarych Wzgórz, czyli Ugroshu.

Społeczeństwo Szarych jest podzielone na pięć klanów, a każde z tych wielkich plemion maluje swoje szare gęby na inny kolor. Gushur-Kuka malują się na niebiesko uzyskując barwnik z piór drapieżnych ptaków podobnych do indyków, ale znacznie większych. Ci mieszkańcy najdalej wysuniętego na północ fragmentu Ugroshu są najpewniej najwspanialszymi myśliwymi oraz posiadają rozwiniętą kastę szamanów, o której napiszę więcej w kolejnym akapicie. Bakra-Kuka, którzy najlepiej opanowali sztukę wytopu żelaza, pokrywają się czerwoną farbą, a właściwie to krwią zwierząt zmieszaną z utartymi na bardzo gęstą papkę roślinami. Największym atutem Olothk-Kuka jest bitność i szalona brawura. Ci pokryci żółtymi wzorami, które tworzą ucierając płatki żółciutkich kwiatów polnych, wojownicy potrafią przerazić okrzykiem swych braci z innych klanów, a Szarego przerazić straszliwie ciężko. Mekroth-Kuka smarują się zielonymi barwnikami. Są spokojni i w tolerancyjni jak na Orków – to właśnie z tego plemienia pochodzili moi przewodnicy. Jako pierwsi przyjęli do swoich społeczności mieszańców i najwięcej skorzystali z technologii skradzionej ludziom. Żyjący najbardziej na południe i zarazem najbardziej dziki klan, Sukara-Kuka, to plemię umazanych węglem szybkich wojowników, którzy od lat gnębią rajdami ludzi mieszkających poza Ugroshem. Najlepiej umieją walczyć z ludźmi i najbardziej ze wszystkich ich nienawidzą, uznając ludzi za słabą i podstępną rasę, która nie zna czci i honoru. Ironiczne, czyż nie? Są również najbogatsi jeśli chodzi o złupione dobra, a także rozprowadzają niewolników.

Kasta szamanów, która jak już wspomniałem najlepiej rozwinęła się na północy, jest niedostępną i elitarną grupą, do której trafią jedynie wybrani przez dzikich bogów tego pełnego gniewu ludu. Co dziwne, to nie najpotężniejsi, a najsłabsi spośród Orków stają się szamanami. Widziałem nie jednego znachora, czy mówcę duchów z garbem, krzywymi kończynami, albo w inny, obrzydliwy sposób zniekształconym ciałem. Szary ciężko chorujący za młodu oraz Ci rodzący się już pokrzywdzeni fizycznie zostają uznawani za wybrańców, którzy mają pojąć wiedzę bogów oraz duchów przodków. Przyznam się, że pokrętna to logika i nie mieści mi się w głowie jak można kalekich i upośledzonych brać za wyrocznie i przyszłych przewodników duchowych! Wiele jednakże jest innych zjawisk występujących wśród Orków, które nie dane mi było pojąć. Jeśli chodzi zaś o magię i inne praktyki, szamani są daleko w tyle za naszymi kapłanami, czy też magami narodów pustyni. Duchy, które przyzywają nie mają wielkiej potęgi, a ich moce nie są widowiskowe, ani szczególnie potężne jednak… jednak istnieją z pewnością. Potrzeba by kilku dziesięcioleci by poznać i zrozumieć zawiły szamanizm i spirytualizm wyznawany przez Szarych.

Tchórze, jak są wciąż nazywani, to wygnany klan, który podczas wojny z ludźmi nie wsparł reszty Orków i pierzchnął w Hragor-Nath. Skryli się tam na długie lata. Ostatnio ponoć myśliwi z terenów pogórza coraz częściej spotykają schodzących z dolin, wielkich i masywnych Orków, którzy nazywają siebie Hragor-Kuka, czyli Klanem Kamieni. Mają znacznie ciemniejszą skórę niż reszta Szarych, a smarują ciała tłuszczem zwierząt zmieszanym z utartymi białymi płatkami kwiatów z hal. Są znacznie silniejsi od przeciętnych Szarych i znacznie lepiej posługują się bronią jako że zmusiły ich do tego ciężkie warunki panujące w górach. Nie wiele wiadomo o Klanie Kamieni, ale z pewnością niedługo o nich usłyszymy nawet w ludzkich krainach, a jeśli nie to kolejny, znacznie młodszy ode mnie badacz, który wyruszy do Ugroshu dowie się o nich znacznie więcej niż ja byłem w stanie. Nie ważne kim będziesz, mój młody i pełny nadziei następco, pamiętaj, że Orkowie chętnie przyjmą stal jako zapłatę, a wartość złotych monet drastycznie spada zaraz za ostatnimi stanicami ludzkości…

___
Któraś myśl zawarta w tekście może się przyda.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Czw 15:23, 20 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:32, 20 Maj 2010    Temat postu:

hmm...
tyle czytania i tak mało konkretów ;p

Jakkolwiek poziom cywilizacyjny odpowiada temu co potrzebujemy. Co prawda te u nas gór juz mieć nie będą tylko równiny, kilkaset kilometrów pasu pomiędzy morzem a pustynią... ale góry tutaj istotne nie były jakoś wybitnie.

Co do technologii to naszło mnie, że przecież nie muszą wydobywać i przetapiać rudy... wystarczy że brutalnosiłowo przekują gotową stal na swoje bronie... Jedna pięść imperium to pewnie z 10 mieczy a toporów to aż się boję ;p
Do tego niedalecy Goblińscy wynalazcy mają konstrukty więc jeden konstrukt to tak samo ładnych parę metalowych zabawek. Można nawet we flufie napisać, że gobliny same sobie zaszodziły tą technologią, bo co prawda mają się czym bronić ale jednocześnie zbroją sobie orków.

Motyw z powykręcanymi szamanami jest ciekawy - choć nie wiem czy będziemy mieli więcej niż jednego bohatera ... szeregowi szamani to już sprawa do przemyślania ...


Tak więc mam na chwile obecną obraz orków którzy od setek lat lali się patykami i kamieniami sami ze sobią, przy okazji niewolniczo wyzyskujac gobliny. Tyle, że sytuacja zmieniła się dosć znacznie kiedy gobliny zwiały w kierunku gór (złapane z rozpędu powybijano). Orkowie więc musieli się nieco ustatkować, samodzielnei nauczyć zbierać zywnosc a nawet może hodować jakieś żywotne i mięsiste zwierzęta. Gdzieś tam na wschodzie graniczyli z magami ale to był dla nich przeciwnik nie do ruszenia więc przesuwali się na północ aż spotkali się z granicami Imperium. Tak właśnie wyglądał ich pierwszy kontakt z technologią (stal, zbroje, rolnictwo itd) i orkowie szybko odkryli, że o ile w starciach z armią nie mają szans, to złapanie małego oddziału daje mnóstwo fajnych fantów. Dodatkowo prędziej czy póxniej odkryją że część goblinów nie uciekął aż pod same góry ale żyje w głebokiej pustyni gdzie wiekszosc prac wykonują za nie automaty. Co prawda takie blaszane puszki również są dla nich kuszące, ale głeboka pustynia dużo mniej sprzyja wesołym rajdom.

Dodatkowo można dorzucić te ogry*, będące integralną częścią społeczeństwa pełniącą rolę "szlachty" na wysokich pozycjach społecznych. Ogry są więc wodzami klanów, wielkimi wojownikami lecz każdy z nich musi się sprawdzić w boju, zęby okazać swoją prawdziwą wartość, bez tego powiedzmy, że traktowany ejst na równi z orkami i nie ma dodatkowych praw. Co da nam ze 3 ogrze jednostki - dwie elitarne i jedną niedoświadczoną ...

*u Sheva widze te duże orki w chrupkach już by sie ogrami nazywały ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:10, 20 Maj 2010    Temat postu:

ogr = głupota dla mnie, wiec jako szlachta sie malo mi ta nazwa widzi naprawde ;/

poziom przecietnego intelektu zielonoskorych "standardowo"

orczy szaman > goblinski szaman > ork > goblin > ogr > troll (one juz zasadniczo sa zwierzetami)

(warhammerowskie hobgobliny by sie znalazly przed orkami a snotlingi sam nie wiem, za goblinami nawet)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:53, 20 Maj 2010    Temat postu:

u nas na pewno gobliny pustynne będa sprytniejsze od każdego dowolnego orka ... te bagienno-wioskowe mogą reprezentować poziom w sumie zbliżony do orczego ale z odrobinę większą zaradnością.

[link widoczny dla zalogowanych] 3 rysunek to chrupkowy ogr właśnie ... ta były to o głowe wyższe orki, żyjące mniej więcej dwa razy dłużej ... ork miał długość życia zblizoną do człowieka a ogry przeżywały spokojnie ponad setkę, co by mogło spokojnie tłumaczyć większe doświadczenie życiowe zwane czasem mądrością ;p

ja wiem że typowe wyobrażenie ogra to dd kowe
[link widoczny dla zalogowanych]
albo jeszcze głubsze wow'e
[link widoczny dla zalogowanych]

ale wg słownika ogr nie musi być debilem Razz
[link widoczny dla zalogowanych]
i imo spokojnie może być nazwą dla 'nad orków'
;P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Czw 19:53, 20 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chińczyk



Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 8:24, 21 Maj 2010    Temat postu:

Tak co do nazw to może nie wymyślajcie takich pospolitych jak: Siepacz, Peon, Wojownik itp tylko dajcie im ich niepowtarzalne nazwy jak elfom. Np Ugh-nar albo Ugh-ara

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 9:48, 21 Maj 2010    Temat postu:

Mały słownik Orczej mowy:
Bokra – północ, noc, czarny
Gruh – wielki, straszny
Pakra – południe, biały, dzień
Mak – wódz, pan niewolnika
Shaka – szary, Szary
Orkash – Ork, krewny
Hragor - kamień
Nath – mały, zdrabnia rzeczowniki
Krohha – robak, owad
Ugrosh – masyw Wzgórz Szarych
Tasho – zachód; zachodzić o Słońcu
Shato – wschód, wschodzić o Słońcu
Ubuko – Słońce, tarcza
Wru – Ty, Wy, obcy
Mera – Ja, My
Grahh – wzgórze, wysoko
Kuka – klan, plemię
Chotahh – topór, siekiera
Hurakk – miecz, sztylet
Kshul – ostrze, nóż, ostry o broni
Musta – oszczep, włócznia
Boke – jeden
Okhe - dwa
Turra - trzy
Wago - cztery
Pekre - pięć
Sekro - sześć
Serse - siedem
Otare - osiem
Dawre - dziewięć
Mut – dziesięć, łącznik dziesiętny
Mukara – sto, łącznik setny
Tuwara – tysiąc, łącznik tysięczny
Okhe Mut Okhe – jedenaście
Turra Mut Okhe – trzydzieści jeden
Sekro Mukara Turra Mut Okhe – sześćset trzydzieści jeden.
Hada – mieć, posiadać
Lugrahh - lewo
Pugrahh - prawo
Soda – kierunek, strona.
Huga – bitwa, bój, potyczka, wojna
Wrumba – kij, kostur szamana, konar
Woagh – bić, tłuc, walczyć
Mustaru – polować, tropić
Wokara – woda, płyn, trunek
Gawagh – pić, jeść.
Muwa – ruszać, iść; Muwa Muwa - biec
Helgra – pomagać, pomoc
Yumra – chłód, śnieg, wiatr (tylko wraz z określeniem kierunku)

Może się przydać w tworzeniu "unikatowych nazw", które są dobrym pomysłem. Również, ze zbiorów własnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:59, 21 Maj 2010    Temat postu:

Chińczyk napisał:
Tak co do nazw to może nie wymyślajcie takich pospolitych jak: Siepacz, Peon, Wojownik itp tylko dajcie im ich niepowtarzalne nazwy jak elfom. Np Ugh-nar albo Ugh-ara

Elfy nie są tak oryginalne jak sie wydaje - to najzwyklejsze słowa z łaciny ;p
liść, wojownik, wiatr, duch itd ;p


Shev - a ten orczy lingłidż to skąd jest ?

btw - moze nazwami zwierząt ?
szakale, sępy, niedźwiedzie i te sprawy ;p


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pią 10:24, 21 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fearon
Tokjo


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 3920
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pią 11:59, 21 Maj 2010    Temat postu:

Dragon_Warrior napisał:
btw - moze nazwami zwierząt ?
szakale, sępy, niedźwiedzie i te sprawy ;p

A ich hero będzie się nazywał Jacek Wróbel. Razz

No zwierzęta niby fajno, tylko co żyje na ich terenach, wg mapki? Wink I żęby to były brutalne zwierzaczki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:39, 21 Maj 2010    Temat postu:

czesc sie zrobi brutalnych a czesc własnych dowymyśli ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 20:51, 21 Maj 2010    Temat postu:

Ten Orczy język jest mojego autorstwa. Napisany na potrzeby larpa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chińczyk



Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 16:01, 22 Maj 2010    Temat postu:

Hm ej a może zróbcie orków takich nietypowych. Takich swoich własnych. Chodzi mi o to, żeby to nie były takie głupie brutal(dobra brutale tak, ale nie głupie) i ci np. Szamani co nimi dowodzą byli dość mądrymi orkami co by skutkowało tym że może mieliby coś na wzór bukanierów/kuszników ? Albo rzucali by granatami które uważył by jakiś zielarz/szaman. Co wy na to ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:11, 22 Maj 2010    Temat postu:

no pomyslimy ... przy czym pamiętaj że jednocześnie to ma być nacja w pewnien sposób wyjątkowa pod kątem rozgrywki więc nie chcemy im dawać kolejnego kusznika którego ma już i imerpum i krasie i jeszcze komuś napewno będzie trzeba dać... a z szamanami coś pomyśle, żeby byli istotną częścią flufu frakcji.

Edit

Nazwy przykładowe :

Szakal
Bawół
Hiena
Tygrys
Nosorożec
Dzik
Sęp
Waran
Ekorus
Epicyon
Megistotherium


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Czw 21:33, 27 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 2:28, 29 Maj 2010    Temat postu:

Dobra tak więc Orków można zrobić na dwa sposoby ...

Tradycyjnie - z ludzkimi statystykami bazowymi (4 akcje, ruch 3)
[link widoczny dla zalogowanych]


oraz

Nie tradycyjnie - z nieco bardziej trollowymi statystykami bazowymi ( akcje 3, ruch 5, daleki bieg ale tylko jeden pełnoprawny atak w turze)
[link widoczny dla zalogowanych]




I jak tam logo ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pon 3:26, 31 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz K
Krzew


Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 2911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Z odległej Galaktyki...

PostWysłany: Sob 7:59, 29 Maj 2010    Temat postu:

Jak dla mnie ogłuszenia nie będzie grane w ogóle. Lepiej zadać normalny atak. Co to za znaczek?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:27, 29 Maj 2010    Temat postu:

Mateusz K napisał:
Jak dla mnie ogłuszenia nie będzie grane w ogóle. Lepiej zadać normalny atak. Co to za znaczek?


skile są tak tylko przykładowo bardziej chodzi o to czy orkom dajemy 3 akcje i 4 na elitach czy jak imperium 4 na wszystkim co nie jest hero ;p

Chodzi o to, żeby każda nacja była odrobinę choć wyjątkowa jeśli to możliwe (bo wiadomo, że rycerstwo i tak będzie nieco podobne do imperium z racji wspólnych korzeni)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Płocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona Główna -> Wojnacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin