Sheverish
_
Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 3 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: P³ock
|
Wys³any: Pon 16:05, 25 Pa¼ 2010 Temat postu: Mechanika Larpowa - Ko¶ci i Testy |
|
|
Testy bêd± wykonywane z pomoc± ko¶ci 6-¶ciennych.
Test bêdzie zazwyczaj wygl±da³ tak:
3k6 + atrybut pomocniczy odpowiadaj±cy za test = X
I zale¿nie od tego czy X przebije stopieñ trudno¶ci testu, czy te¿ nie (oraz o ile - du¿e ró¿nice mog± byæ ¶wietnymi wyprawami, albo epickimi pora¿kami o których bêdzie g³o¶no!) MG okre¶la jaki by³ skutek Akcji.
Dodatkowe ko¶ci, czy premie z przewag/przywar itp. bêdzie mo¿na zastosowaæ przed rzutem (a nie w trakcie, lub po). Przerzuty oczywi¶cie s± rozstrzygane po pierwszy rzucie. Niestety wszystkie dodatkowe ko¶ci i premie s± tracone w razie przerzutu! Wszystko jest zerowane jakby by³o to pierwsze podej¶cie.
W razie konfliktów miêdzy postaciami, czyli tak zwanych testów spornych rzucaj± oni
3k6 + odpowiedni atrybut pomocniczy
i ten kto wyrzuci wiêcej, wygrywa w sporze. Niewielkie ró¿nice oznaczaj± remis (niewielkie to znaczy o 1-2 oczka).
Cechy, które zwiêkszaj± ilo¶æ ko¶ci w testach sprawiaj±, ¿e gracz rzuca ich wiêksz± pul±, ale wybiera jedynie 3 najlepsze wyniki (albo s³absze, je¶li sobie tego ¿yczy w danej chwili). Najwiêcej jak bêdzie mo¿na osi±gn±æ to 30. 18 z ko¶ci (3 x 6) + 10 za maksymaln± warto¶æ atrybutu + 2 za ewentualn± przewagê. Testy ³atwe bêd± oscylowaæ przy 12, ¶rednie 15, trudne 18, a bardzo trudne 21. Wy¿sze trudno¶ci bêd± oznacza³y bardzo epickie AKCJE i trudne zadania.
Proste? Proste!
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|